Google+ Werkwijze | Cijfers & Zo Remedial Teaching de hulp bij rekenen in Hilversum en omstreken | Margreet Spijker

Werkwijze



Intake

Er wordt gestart met een vrijblijvend kennismakingsgesprek, waarbij uw hulpvraag en die van de leerling in kaart wordt gebracht. Aan de hand van uw verhaal, het schoolrapport, toetsuitslagen van het leerlingvolgsysteem en eventueel aanvullende informatie van de school of derden, beoordeel ik of ik aan de hulpvraag kan voldoen.


Onderzoek

Via een onderzoek wordt nagegaan op welk niveau de leerling rekent, welke leerbehoeften er zijn en welke leerstijl bij hem of haar past. Vervolgens wordt samen met de leerling de leerdoelen voor een bepaalde periode bepaald. Daarbij is het van belang dat de werkwijze zoveel mogelijk aansluit bij de lesmethode van school. Waar nodig wordt deze methode aangepast met op de leerling afgestemde rekenstrategieën. Dit alles wordt in een plan van aanpak vastgelegd.


Fotolia 51477417 L


Uitvoering

Leren wordt leuk door te werken met uitdagende spelvormen, concreet materiaal en voor de leerling herkenbare situaties.  Naast de standaardmethoden die op school worden gebruikt, gebruik ik aanvullend materialen in spel- en/of oefenvorm. Op deze manier is oefenen en herhalen een stuk leuker en worden bepaalde vaardigheden verder ontwikkeld.

Om tot een goed eindresultaat te komen, is het belangrijk dat er thuis wordt geoefend. Dit betekent dat de leerling huiswerk meekrijgt. Daarnaast is er (indien gewenst en mogelijk) contact met school over de aanpak in de les en kan er voor de lessen op school eventueel een rekenhulpboekje gemaakt worden. 


Evaluatie

Wekelijks wordt er schriftelijk verslag gedaan van de begeleiding. Na 12 tot 16 weken vindt er een evaluatiegesprek plaats.





  Telefoon: 06-507 44 517  - Hilversum -  E-mail: info@cijfersenzo-rt.nl        © Margreet Spijker 2014